Chcesz zaistnieć w internecie i stoisz przed dylematem czy tworzyć stronę www, a może fanpage na Facebooku w zupełności wystarczy? Zapraszam do krótkiego poradnika dzięki, któremu zaoszczędzicie trochę nerwów i problemów w przyszłości.
Na pierwszy rzut oka pytanie może wydawać się dość dziwne. Przecież strona internetowa a fanpage na Facebooku to dwie różne rzeczy. Traktuje się je do uzupełniania swojej strony, a nie traktowania ją jako główną. Niestety wiele osób początkujących tworząc swoje firmy wychodzi z założenia, że fanpage im w zupełności wystarczy i gdy już zdecydują się zarejestrować domenę przekierowują ją na swoją stronę na facebooku. Czy takie działania mają sens? Moim zdaniem nie. Pierwszym argumentem, który to udowadnia jest zależność. Tworząc stronę www mamy nad tym większą kontrolę i nie może nikt nam jej skasować jeśli nie łamiemy oczywiście prawa. Z fanpage jest niestety tak, że jedno niedopatrzenie bądź po prostu zmasowany atak konkurencji może doprowadzić do jego usunięcia. Odbija to się na naszej firmie, bo tracimy kontakt z klientem. Kolejnym argumentem jest funkcjonalność. Choć Facebook dodaje coraz to więcej możliwości: sklep, dodanie zakładek, statystyki, aplikacje to jednak jest to pewien schemat i nadal mamy pewne ograniczenia. Własna strona www jest jak klocki, możemy na niej zmieniać wszystko, mamy oczywiście większe możliwości analityczne i w kwestii pozycjonowania.
Kończąc, Facebook nadaje się świetnie do celów reklamowych jak i kontaktu z klientem. Nie może jednak zastąpić naszej strony internetowej.