Czy Twoja strona internetowa jest gotowa na najnowsze rewolucje w Google Consent Mode? Jest to narzędzie stworzone przez Google, które umożliwia kontrolę zgody użytkowników na gromadzenie danych, w tym plików cookies, związanych z usługami Google, takimi jak Google Analytics czy Google Ads. Warto zrozumieć, jak Google Consent Mode v2 może wpłynąć na Twoją stronę w 2024 roku.
Wprowadzenie w Google Consent Mode
Google Consent Mode pozwala administratorom witryn internetowych dostosować sposoby gromadzenia danych w zależności od zgody udzielonej przez użytkownika. Jest to reakcja na rosnące wymagania dotyczące ochrony prywatności danych, takie jak RODO, które nakładają na firmy większą odpowiedzialność za przetwarzanie danych użytkowników.
Google Consent Mode v2 – główne zmiany
W marcu 2024 roku wszyscy użytkownicy usług Google będą zobowiązani do korzystania z aktualizowanej wersji Consent Mode. Wersja v2 skupia się na wyraźnej zgodzie użytkownika na zbieranie określonych danych, co wcześniej było opcjonalne. Ta aktualizacja będzie wymagana dla każdej strony, która chce gromadzić dane na temat swoich użytkowników.
Consent Mode v2 wprowadza dwie główne kategorie zgód:
- ad_user_data – zgoda na udostępnianie Google danych użytkownika w celach reklamowych,
- ad_personalization – zgoda na wykorzystywanie danych użytkownika do personalizacji reklam, np. poprzez remarketing.
Dlaczego Google wprowadza nową wersję Consent Mode?
Wprowadzenie zmian w Google Consent Mode wynika z rosnących dyskusji na temat sposobu przetwarzania danych użytkowników oraz zmian w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych. Digital Markets Act, który wejdzie w życie w marcu 2024 roku, nakłada na platformy internetowe większe wymogi dotyczące transparentności i ochrony danych użytkowników.
Konsekwencje braku dostosowania się do nowego Trybu Zgody
Niedostosowanie się do nowej wersji Consent Mode może skutkować karą finansową wynoszącą do 4% całkowitego rocznego przychodu przedsiębiorstwa lub do 20 mln euro. Istnieje także ryzyko blokady na koncie reklamowym Google Ads.
Podsumowanie
Warto śledzić zmiany w Google Consent Mode v2 i dostosować się do nich, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji prawnych i utraty zaufania klientów. Jeśli masz jakieś pytania odnośnie wdrożenia takiego rozwiązania mój mail jest otwarty. (Zapraszam do podstrony kontakt)